Een eerste kennismaking met Gambia - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Een eerste kennismaking met Gambia - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Een eerste kennismaking met Gambia

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

11 Juli 2014 | Gambia, Banjul

Vrijdag 11 juli was het dan zover, we gingen opweg naar Gambia. Om half 12 kwam Wan dr moeder ons halen en om kwart over 12 waren we op Schiphol. Al snel kwamen Hans, Sabine, Lisanne en Lennart er ook aan. Eerts nog geprobeerd om geld te krijgen op de luchthaven, maar zonder resultaat. Toen door de douane en even heerlijk geshopt en wat gegeten. Bij de gate aangekomen, bleken we iets vertraging te heebn, maar dat mocht geen naam hebben. Via een tussenstop op Kaapverdie kwamen we uiteindelijk om 23.00 uur lokale tijd aan, Nederlandse tijd was ondertussen 1 uur 's nachts. Eerst nog door de douane, dat was de eerste kennismaking met een paar hele donkere ogen die wel even wilde weten waar je verblijft. Hierna stonden er gelijk allerlei mannetjes klaar om je koffer te dragen, maar daar waren we voor gewaarschuwd, al denk ik dat het al met al mee viel. Hierna moesten de koffers nog door de scan en natuurlijk werd onze Benjamin er uitgepikt. Hij had namelijk wat snoepjes in zijn koffer en etenswaren mochten niet ingevoerd worden...
Hierna volgde de zoektocht naar de bus, terwijl we de plassen moesten omzielen, want het had aardig geregend en geonweerd. Ookmdaar vroeg dieman om een fooi, omdat hij mekoffer in de bus hadmgezet. Nou, dT had ik zelf ook gekund hoor. En hij had pech, want we haddden nog steeds geen ene Gambiaanse stuiver. In het hotel aangekomen, kregen we vrij snel onze kamer en nog een buffet aangeboden. Eten hoefde ik niet, maar dorst had ik wel, want het is er warm. Hierna gingen we naar de kamer, koffer uitpakken, onder de douche en naar bed. Maar deze gedachten ging iets te snel voor Gambiaanse tijd. Halverwege het uitpakken van de koffer, viel de stroom uit. Natuurlijk nog geen zaklamp bij de hand. Gelukkig snel gevonden. De douche bleek ook ff anders dan bij ons. Er kwam alleen een koud straaltje uit. Voor nu wel ff lekker, maar ik weet niet of ik dit morgenochtend ook nog lekker vind. In ieder geval: welterusten voor nu.