Relaxing day - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Relaxing day - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Relaxing day

Blijf op de hoogte en volg Marlies

21 Juli 2014 | Gambia, Kololi

Maandag 21 juli: lekker luieren
vandaag een relax dag. We hoeven helemaal niets, dus eerst een beetje uitgeslapen en om half 10 richting het ontbijt.
Len en Lisanne zijn wel mee met de excursie. Len had er alweer spijt van, ook omdat hij wat last had van zijn buik. Ze gingen naar een slangenboerderij, een vissersdorpje en naar een heel mooi strand. Wij hadden daar niet zo'n zin in, ff een dag niets is ook wel lekker. Uiteindelijk kwamen ze natuurlijk met verhalen genoeg thuis.
Wan had ondertussen alweer een wasje gedraaid. Nadat we lekker koffie hadden gedronken, hebben we ons geïnstalleerd bij het zwembad. Ik ben de hele ochtend zowat bezig geweest om een verslag op internet te zetten, maar elke keer werd ik er weer uitgegooid. Totdat mijn irritatiegrens bereikt was, toen ben ik ermee gestopt. Rond de middag zijn Sabine, Wan en ik even gaan lopen op het strand. Maar zodra je een voet op het strand zet, staan er alweer drie mensen naast je om je mee te vragen naar hun winkeltje. Wan heeft ze even afgeleid, zodat wij vrij rustig verder konden lopen. Hierdoor kan je echt merken dat de mensen niets te doen hebben door het laagseizoen. Wij zijn dan hun enige potentiële klanten en daar klampen ze zich gelijk aan vast. Doordat het nu regenseizoen is, komen er weinig mensen naar dit land, maar we hebben echt heel weinig regen gehad.
Toch moesten we even mee naar een winkeltje, want dat had Wan beloofd en ze wilde nog een armbandje scoren. Dit is natuurlijk gelukt. Of we ook nog even bij de andere winkeltjes wilden komen kijken, maar het was Behoorlijk warm daar dus onder dat mom zijn we weer vertrokken.
Bij het laatste tentje hebben we even een bord vers fruit gekocht, zoals ananas, mango, cocos, grapefruit en meloen. Dit gingen ze al helemaal schillen en snijden voor ons, zodat we dat alleen nog maar op hoefden te eten. Was wel even lekker, want we voelen ons behoorlijk vol gevreten. Hierna weer lekker op ons bedje en Sabine had een whole body massage afgesproken dus die was het aankomende uur onder de pannen.
Uiteindelijk lekker gedoucht en zijn we een biertje gaan halen. Toen we bij de bar zaten, kwamen er twee ruiters langs met een veulen er achteraan. Ik ben toch maar ff gaan kijken, want van verre lopen ze al te zwaaien naar je. In de hoop dat je komt kijken en uiteindelijk in gaat op wat ze te verkopen hebben. Natuurlijk heb ik me er weer in laten luizen, dus woensdag om 17 uur ga ik paardrijden.
Ook wat aandacht besteed aan het veulentje, die vond het gekriebel heerlijk. Hij kwam helemaal tegen me aanstaan en ik moest maar doorgaan. Het andere paard werd jaloers, die kwam er ook nog ff tussen. Dus ik had me handen vol, die waren uiteindelijk helemaal zwart, inclusief me broek en shirt.
's Avonds zijn we richting de hoofdweg gelopen, natuurlijk vergezeld door een aantal mannen, op weg naar een restaurant. Daar hebben we wat gegeten met z'n zessen en zijn we weer heerlijk terug gewandeld. Op tijd naar bed, want morgen wordt een lange dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Senegambia

Rondreis Gambia en Senegal

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2014

Verjaardag Lennart

24 Juli 2014

Fietsen gehuurd en bal geruild

23 Juli 2014

Paardrijden

22 Juli 2014

Kunta Kinta eiland

21 Juli 2014

Relaxing day
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 23013

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: