Ik heb "het" gedaan!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Ik heb "het" gedaan!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Ik heb "het" gedaan!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Juli 2009 | Australië, Sydney

Ja, we hebben het gedaan!!! We zijn net terug van skydiven, we zijn gewoon uit een vliegtuigje gesprongen op 14.000ft oftewel 4.5km. Heb er nog last van mijn oren van maar het was zo gaaf. Op het moment van springen, heb ik wel even mijn ogen dicht gedaan en het was net alsof je in de achtbaan zat en ik wachtte dat ik weer omhoog ging maar dat kwam dus niet. Je valt met zo'n 220km per uur naar beneden en de vrije val duurt ongeveer een minuut, daarna gaat de parachute uit en heb je heel mooi uitzicht, over fraser Island, echt super. De landing was ook perfect, op het strand en iemand die ons kwam ophalen met het busje, had in het zand geschreven: Dutchies. Was echt geweldig. Wil het nog wel een keer over doen maar dan op texel, eens kijken hoe het daar gaat. Any volunteers die mee willen?

Anyway even terug naar waar ik gebleven was maar ik moest het even kwijt. We moeten wel morgen door anders halen we Sydney niet volgende week zaterdag.

Afgelopen zaterdag hebben we na et internetten lekker gerelaxed, gelezen en heeft Juud gekookt. En weer vroeg naar bed. Heb mezelf eens afgevraagd waarom dat nu steeds is maar er is hier gewoon weinig te beleven, alle kroegen sluiten al om 9 uur mits ze al open zijn. Dus vandaar en het is 's avonds vrij koud, je kan niet lekker voor je camper zitten, want dan bevries je zo wat.

Zondag vroeg op voor een walvissentocht. We hebben een uur gevaren en toen kwamen we om precies te zijn 1 walvis tegen, wel uitzonderlijk want ze zwemmen vaak met meerdere maar deze dus niet. En dan is het wachten op die ene jump dus ik heb heel wat afgefilmd maar niets op tape kunnen vastleggen want een walvis kan zeker een kwartier zonder adem. Uiteindelijk zijn we verder gaan varen en we vonden er 3 bijelkaar die jumpte ook 1 keer. Al met al het was lang wachten en varen. Opbrengst: 7 walvissen, 6 dolfijnen en een fikse regenbui.
Hierna geluncht bij de camper en dit lees je goed, ik heb de camper eens lekker uitgesopt. Was wel een eenmalige actie denk ik maar het was hard nodig. Hierna lekker op het terras naar een live bandje geluisterd, gekookt en .....

Maandag weer de wekker want we gingen naar fraser Island maar het was zo bewolkt, je zag geen hand voor ogen. Opgehaald met de bus naar de ferry. Daar aangekomen werden we in een 4x4 wd bus gestopt die over een soort ruiterpad ging rijden, ja, natuurlijk net breed genoeg voor een bus maar een hobbels. Je werd helemaal door elkaar geschud en gordels was dan ook verplicht, kon ik me wel iets bij voorstellen want je kwam gewoon los van je stoel.
De eerste stop was ergens in het bos, je had 10 minuten om zelf even rond te kijken maar je stond al 10 minuten in de rij van de wc dus echt tijd voor jezelf had je niet. Hierna een mooie bos wandeling gemaakt over een boardwalk, soort steiger door het bos. Daarna verder met de bus over 75 mile lang strand. Er stonden gewoon verkeersborden langs het strand die aangaven dat je hier 80 km per uur mocht rijden en dat deed meneer de chauffeur dan ook. Hij remde alleen af voor de ergste hobbels en verder niet. Ook was er een landingsbaan afgezet met 6 pilonnen voor vliegtuigjes zoals die van de flighing doctors. Helaas waaide het te hard want anders konden we ook even mee. Inmiddels was de lucht geklaard en de zon er stralend door gekomen. We zijn gestopt bij een wrakschip wat niet te bergen was, dus het ligt er nog steeds en bij een riviertje met super helder water. Hierna snel naar de lunch want van het geschud kreeg je honger. Lunch was goed, gevarieerd, warm en koud en daarna zijn we doorgereden naar een meer, waar scildpadjes in moeten zitten maar natuurlijk niet als we met zijn honderden te gelijk het water in duiken dus helaas. Helaas ook geen dingo's gezien, schijnen er lief uit te zien maar er staan hele instructies op borden langs de wandelpaden als je er een ziet. Namelijk aanblijven kijken, armen kruizen voor je borst en rustig achteruit lopen, niet omdraaien en wegrennen want dan...
Tegen de avond werden we weer netjes thuis gebracht en hebben we soep met salade gegeten, was genoeg.

Ja en vandaag is het dinsdag en het was zo'n mooie dag om te skydiven dus dat hebben we maar gedaan. De video is super die erbij zit en de foto's moeten we zelf nog zien maar het staat allemaal op stick. Dus komt goed. Morgen dus echt rijden naar Noosa. Woensdag naar de Australia Zoo van Steve, die er niet meer is omdat hij dacht een krokodil te kunnen temmen. En dan door naar Brisbane naar die neef van Juud haar moeder. Daar willen we nog zandsurfen en in Bayron Bay willen we nog golfsurfen dus eigenlijk komen we tijd te kort maar het schiet wel op.

Naar het water van het putje nog niet gekeken bedenk ik me nu maar de maan staat hier ook anders. Het is nu halve maan hier en die is er al als de zon schijnt en die hangt aan de onderkant, zo apart. Heeft iemand hier een verklaring voor? Alvast bedankt.

Super dat jullie al me verhalen lezen en ook reageren hierop, ga zo door en misschien moet ik toch maar eens een colomn gaan schrijven voor een of ander tijdschrift of is dit weer het andere uiterste?
Dikke kus

  • 28 Juli 2009 - 09:35

    Wan:

    Gaaf dat jullie toch gesprongen zijn.Je hebt gelukkig geen hoogtevrees.
    Denk dat texel lang zo mooi niet is.
    Doe rustig aan met rijden jullie hebben nog genoeg tijd dus genieten en alles mee pikken onderweg.
    Wij redden het nog wel 2 weken zonder jou.
    xx

  • 28 Juli 2009 - 09:37

    Wan:

    Gaaf dat jullie toch gesprongen zijn.Je hebt gelukkig geen hoogtevrees.
    Denk dat texel lang zo mooi niet is.
    Doe rustig aan met rijden jullie hebben nog genoeg tijd dus genieten en alles mee pikken onderweg.
    Wij redden het nog wel 2 weken zonder jou.
    xx

  • 28 Juli 2009 - 21:27

    Daan + Lies:

    Hi lieverd,

    Wat een super leuke verslagen. We lezen ze met heel veel plezier. Gaaf wat je allemaal meemaakt en ziet, we zijn best wel jaloers!!! Vijf weken is trouwens wel lang hóór! We missen je best wel.
    Nou, geniet nog lekker van je laatste 2 weken en keep us informed.

    XXX

  • 29 Juli 2009 - 00:12

    Gerrie:

    Hee nou niet overdrijven met dat schrijven :D

    Dat skydiven lijkt me nog wel eens wat !!

    Wat zijn scilpadden ;) en wat doen dingo's als je je armen niet kruist ?

    En van die maan ... volgens mij zit alles daar op zijn kop en rijden ze ook nog eens links ...

    En geloof me Texel is best mooi (in de zomer) (zonder Duitsers) :D

    Laterrrrrrrrrrrrrrr.

  • 31 Juli 2009 - 09:57

    Marja:

    Hoi Marlies, hier nog even een laatste berichtje van mij, ik heb vanaf 17.00 uur ook lekker 2 weken vrij. En op mijn pc-tje thuis kan ik jouw site niet openen.

    Ik wens je nog een hele fijne laatste week en ik zie je wel, hier op het werk, verschijnen met de foto's ;).

    Groetjes,
    Marja

  • 31 Juli 2009 - 11:26

    Simone:

    Hoi Marlies en Judith,

    Ik ben trots op jullie moiden....Jullie zijn gewoon uit een vliegtuig gesprongen!!! Hoef ik gelukkig niet meer hahaha.
    X Simone

  • 31 Juli 2009 - 22:20

    Gerrie:

    Ik heb het nog even nagerekend .... 14.000 ft is om precies te zijn 4267,2 meter.

    Dat maakt het een stuk minder eng ...

    ;) ;)

  • 01 Augustus 2009 - 10:18

    Lon:

    Liesje,

    Wat een verhalen. Je schrijft meer dan je reisgenoot? Juud, waar blijven jou verhalen. Haha.
    Jullie maken veel mee en doen ook erg veel, zo te lezen. Gaaf hoor. Geniet er nog van nu je er nog bent.

    xxx

  • 02 Augustus 2009 - 15:28

    Gaby:

    leuke verhalen

    ik zou het niet durfen van zo hoog te springen
    ik mis je wel
    ik hoop dat je nog veel gaat doen.
    ik logeer nu in je huis
    en we gaan straks bij de boekenier uit eten.
    hoop dat de poesjes lief zijn vanacht.
    xxxxx gaby.

  • 05 Augustus 2009 - 08:39

    Stefanie:

    Ha die Marlies,

    Leuk om je verhalen te lezen.....wordt een beetje standaard om te zeggen niet waar? Je zult het nog gaan missen...

    Alvast een goede reis!! Bij thuiskomst wat foto's bij je verhaal uploaden, koop gewoon wat ruimte! En bestel zo'n mooi boek...heerlijk om af en toe even door te lezen!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

In onze onderbroek op straat!

08 Augustus 2009

Homeless...

03 Augustus 2009

Familiebezoek

28 Juli 2009

Ik heb "het" gedaan!!!

25 Juli 2009

Over de helft, helaas of hoera!!!
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 23028

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: