Over de helft, helaas of hoera!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Over de helft, helaas of hoera!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Over de helft, helaas of hoera!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

25 Juli 2009 | Australië, Sydney

Over de helft, aan de ene kant hoera want ik krijg spontaan een hernia van het bed in de camper en ik word gek van al het verplaatsen als je ergens bij wilt en volgens mij begint de camper ook langzaam uit elkaar te vallen. Wat wil je na 250.000km op de teller. Wil ik vanochtend water opzetten, krijg ik het vlammetje niet aan, hij borrelt alleen maar, zit er dan iets verstopt? Af en toe wil een deur niet open of gaat hij juist niet meer dicht. Hij lekt ook ergens onder de motor, denk olie maar krijg de voorstoel niet omhoog om de olie te checken. Ach er gaat vanzelf wel een lampje branden onderweg als het op is, geloof ik dan maar.
En natuurlijk mis ik jullie een voor een maar vooral mijn grietjes.

Helaas omdat het aftellen is begonnen en ik nog zoveel wil en kan zien en dat je je gewoon realiseert dat 5 en halve week te kort is. Dus volgend jaar zomervakantie maar weer 5 weken of toch maar een half jaar verlof nemen? We zullen zien.

Maandag na het internetten even op een terras wat gedronken, pizzaatje gegeten en vroeg op tuk, ja je leest niet anders maar als het licht wordt, staan we op, rond 7 uur, lukt me thuis met moeite, en als het donker wordt ga je hier naar bed, dus vroeg. 's Nachts moesten we om de beurt naar de wc, zat er een vlinder op de droger, ik denk wel bijna 20 cm groot. Wij snel onze camera halen, ja het was om half 4, maar dat geeft niet, het was de moeite waard, bleek dat hij er 's ochtends om half 8 ook nog zat...

Dinsdag een ontzettende lange reis gemaakt. Eerst nog even de watertank gevuld, tuinslang op de kraan, water bij vullen en dan de slang er weer af, ja, niet dus, welke kant moet ik hier nu opdraaien, gaat dit ook tegenovergesteld? Maar een sterke man zoeken, ah, de buurman, excuse me sire, I need a strong man, hij lachen, dat ik hem daarvoor had uitgekozen en binnen no time was de slang los, zag ik hem net even iets rechterop weglopen of was dit gezichtsbedrog? Maar goed, we waren om 9.15 uur gaan rijden richting Airlie Beach, dit was ongeveer 8 uur rijden, 500 km, je zou denken, dit doe ik wel in 5 uur maar het zijn 2baanswegen, inhalen gaat lastig, af en toe een inhaalstrook en zo nu en dan ook een sleurhut voor je, ja dan schiet het niet echt op. Een paar keer gestopt, plassen, tanken, wisselen, lunchen, je kent het wel met 2 vrouwen. Om 5 uur waren we op de camping, gelijk een tour geboekt naar de Whitsunday Islands.
Lekker gekookt, roerbakken met kippie en nog even een avondwandeling gemaakt, langs het water naar het dorp, zo'n 30 minuten lopen, 2 drankjes gedaan en weer terug want ik had me pumps niet aan en ook mijn avondjurk ontbrak, daarbij niet de make-up die ze hier dragen dus ik viel een beetje in het niet.... Niet he

Woensdag lekker uitgeslapen tot 8 uur,heerlijk gelezen tot een uur of half 1, nageltjes gelakt, ja Juud brengt me even wat bij op het gebied van lichaamsverzorging, ik heb nog nooit zoveel cremetjes bij elkaar gezien, die nog gebruikt worden ook en het resultaat... Wie zal het zeggen. Daarna het dorp ingelopen, weer langs het water maar nu met licht en lekker geshopt, ja ook nog wat gekocht maar dat vertel ik later wel. Hierna wilde we lekker wat gaan drinken op een terras dus ik loop voorop, kijk een kant op, draai me om, draai terug, kijk nog een keer en ja hoor een oud collega van Ayundo in Saendelft, moet niet gekker worden. Gezellig met haar en haar man een biertje gedaan, 2 uurtjes bij gekletst en toen nog even boodschappen gedaan. Terug gelopen, soepie gegeten en op tuk want om half 7 gaat de wekker weer.

Donderdag dus de wekker gezet want we werden een uur later opgehaald voor de boot naar de Whitsunday Islands. We gingen met een motorcat, genaamd de vogayer als eerste naar Hook Island, daar was een soort resort waar je kon snorkelen en met de glassbottomboot mee, helaas zag je niet zoveel want het had een aantal dagen flink gewaaid, dus een aardig golfslag met de bijbehorende stroming, gevolg weinig zicht onderwater. Het tweede eiland was Whitheaven Island, een super mooi wit strand, helder blauwe zee en lucht, helaas werden er met ons nog zo'n 500 mensen afgezet waardoor je niet alleen was. Toch mooie pin-up foto's kunnen maken en heerlijk gezwommen. Het derde eiland was dreamday Island. Dit was een heel mooi resort maar wel erg stil, ja als je van rust houdt, is dit de ultieme plek. Daarna terug via Long Island en wij als blonde dames, stapten rustig dit eiland op maar gelukkig was de crew oplettend en werden we met dezelfde vaart weer aan boord getrokken. Gelukkig maar want de eerst volgende boot richting vaste land ging pas de volgende ochtend weer. Aangekomen bij onze camper nog wat boodschappen gedaan, gekookt, gedoucht en op tuk.

Vrijdag alweer om 7 uur wakker, Juud ging eerst even macedamia noten zoeken want onder zo'n boom stonden we en om half 9 zijn we weer gaan rijden, echt een lange dag want om 6 uur kwamen we aan in town of 1770. Tussendoor gepicknickt in Marlborough en 's avond luxe gegeten bij het restaurant op de camping, er was nl niet veel bijzonders in de omgeving en ik had hoofdpijn van het lange rijden. Maar de sweetlip fish was er lekker, net als het toetje grandmanierparfait, wat een feest. Hierna gedoucht en nog keihard mijn hoofd gestoten tegen de deurrand van de camper dus toen helemaal hoofdpijn, dus lekker op tuk, knockout.

En nu is het zaterdag en vanochten zijn we weer om half 9 vertrokken richting Urangan bij Harvey Bay. Daar rond 12 uur aangekomen, helaas camping was vol. Door gereden naar Torguay en een camping gevonden aan het strand. Hier blijven we 3 nachten want we hebben gelijk een tour geboekt voor morgen, walvissen spotten en voor maandag fraser Island zodat we dinsdag richting Noosa gaan. We moeten nog 1225km tot aan Sydney dus we hebben nog wat voor de boeg maar we hebben dan ook nog 2 weken.

O ja Juud had vandaag nog geprobeerd haar kokosnoot proberen open te maken door te gooien, erop te gaan staan gevolgd door een old grey nomad die haar een hamer kwam brengen, tevergeefs hij was al rot van binnen, jammer Juud.

Nou dit was het weer even voor een paar dagen, hoop dat jullie het lezen en ik hoor graag van jullie...
Dikke kus

  • 25 Juli 2009 - 07:45

    Wan:

    Ze missen jou ook maar vinden het gaaf dat je zo veel doet en meemaakt.
    Ze vermaken zich prima en zijn soms erg ondeugend voor al s'nachts, dan willen ze aandacht en ik wil slapen.
    Op tijd opstaan ben je nu gewend dus wel volhouden thuis hoor.
    Nog 17 dagen.
    Geniet er van en veel plezier samen.
    Liefs wan xx

  • 25 Juli 2009 - 14:06

    Gerrie:

    Als je volgend jaar wel besluit een half jaar te gaan, dan zou ik wel een betere camper uitzoeken :D ...

    Maar ja, dit is ook leuk en brengt je nog weer eens in contact met andere mensen ;)

    Veel plezier nog !!!

  • 25 Juli 2009 - 15:51

    Stefanie:

    Zeer vermakend je verhaal, je kunt leuk schrijven!

    Gaaf he zo lekker rond reizen, verbaas je niet, het kan allemaal vast nog gekker ;-) Geniet ervan die volle 2 weken daar!

    Liefs

  • 26 Juli 2009 - 14:21

    Bram:

    hee rooie opschieten ik begin je nu zelfs te missen mooi en goed geschreven verslag het is of ik er bij ben wens je nog heel vele mooie plekken daar down under maar dan weer plankgas naar huis we missen je xxxxxx

  • 27 Juli 2009 - 11:37

    Marja:

    Hoi Marlies, kun je geen foto's plaatsen? Zo nee, kom je natuurlijk wel even langs in het Nollenoor, toch? Nog heel veel plezier en groet, Marja

  • 27 Juli 2009 - 18:06

    Simone:

    Wat een verhalen Marlies. Geniet er maar lekker van. 5,5 week is kort maar 7,5 ook hoor Marlies... Je zult nog wel even moeten bijkomen als je straks weer terug bent in NL. Je hebt nog lekker even daar. Ik kijk al uit naar het volgende reisverslag enne naar ons avondje uit in Sydney hahaha. X Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

In onze onderbroek op straat!

08 Augustus 2009

Homeless...

03 Augustus 2009

Familiebezoek

28 Juli 2009

Ik heb "het" gedaan!!!

25 Juli 2009

Over de helft, helaas of hoera!!!
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 23022

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: