Homeless... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Homeless... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Homeless...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Ja, lieve mensen, we hebben net de camper ingeleverd en het voelt alsof we ons huis hebben verlaten dus gewoon thuisloos want dakloos is het nu ook weer niet want we hebben ons ingecheckt bij hetzelfde hostel als waar we in het begin zaten. Voelde als thuiskomen ondanks de muffe lucht, vlekken op de lakens, doorgezakte bedden of juist super hard.

Hebben we nog helemaal de camper schoongemaakt van binnen en van buiten, gas bijgevuld, benzine erin gedaan, wat blijkt, keek die man nergens naar. Hij vroeg alleen of er was getankt, dat is lekker maar ja, wij hebben er tenminste een lekker gevoel over. Ga zo even kijken of ik al kan inchecken, hoef ik dat maandag niet meer te doen, ja, helaas het eind is in zicht maar vind het ook wel weer lekker om naar huis te gaan. Eigen bed, douche en vooral WC...

Even terug naar maandag, eindelijk een keer buiten kunnen eten en hierna zijn we de kroeg in gegaan. Was wel weer ff gezellig, gepoold, verloren, gedanst en een homo stel ontmoet met wie ik de volgende dag op het strand een yoga sessie heb gevolgd. Was best vermoeiend, begon helemaal te trillen maar was wel even goed. Voelde me een stuk fitter na al die drankjes van de vorige avond, schijnt ook goed voor de spijsvertering te zijn, al heb ik dat niet echt gemerkt, schijnt ook goed voor de stress te zijn, gelukkig heb ik daar helemaal geen last van en je gaat rechterop lopen, mam, hoef ik dus toch niet op ballet, heb een alternatief gevonden...
Verder die dag nog een strandwandeling gemaakt met Juud en bij de surfers gekeken, het waren er ongeveer 35, leuk om naar te kijken.

Woensdag zijn we om 9 uur gaan rijden naar Coffs Harbour, dit was ongeveer 3 uurtjes rijden. Komen we daar op de camping aan, staan er allerlei spullen op onze plek althans het leek meer op grof vuil dus terug naar de receptie en toen kregen we een andere plek, dichterbij de wc, dat was mooi meegenomen want als je er 2x per nacht uit moet en je moet een stuk lopen, ben je helemaal wakker als je weer terug bent bij de camper, ik vind dit wel een teken van ouderdom oftewel aftakeling dat ik gewoon niet meer de hele nacht kan doorslapen...
Hierna geluncht en weer een pittige wandeling gemaakt naar de jachthaven, daar wat gedronken en natuurlijk weer terug, gekookt en even met pap en mam gebeld, altijd goed.

Donderdag om 9uur vertrokken van de camping maar voordat we gingen rijden zijn we nog even naar porpoise petspool geweest. Wij waren vrij vroeg dus ik heb eerst met een dolfijn gespeeld. Hij kwam de bal brengen en ik moest hem dan weer weggooien, hij ving hem dan, was erg leuk. Hierna kon je op de foto met de dolfijn en dan kreeg je een kus van hem. Dit ook met een zeehond en ik heb een zeeleeuw gevoerd. Had een visje aan zijn staart vast en dan deed ik mijn arm omhoog en dan kon ik dat visje zo in zijn keel laten glijden. Hierna begon de show, ongeveer hetzelfde als in het dolfinarium maar het blijft leuk. Tot slot ging de dolfijn langs de rand zwemmen op zijn rug en kon je hem aaien, zijn vin voelen etc erg leuk en het voelt heel raar, lijkt net rubber.
Rond 11 uur zijn we gaan rijden naar New Castle en daar waren we rond half 6 dus een aardige dag gereden. Hierna rustig aan gedaan en gegeten in de badkamer want daar was het tenminste warm, we hadden nl ons eigen douche en wc hok, dan daar maar zitten, je moet wat als het koud is 's avonds.

Vrijdag eerst lekker gedoucht zonder in de viezigheid van een ander te hoeven staan. Daarna onze tas deels ingepakt en geordend en rond 9.45uur zijn we richting Gosford gereden. Eerst nog even getankt en de gasfles bijgevuld, wat dus helemaal niet nodig was. Rond 11uur waren we daar maar het zag er niet echt bruisend uit dus we zijn doorgereden naar Hornsby. Daar hebben we geluncht in een heel grote shopping mall. Hierna weer doorgereden richting Sydney en gekeken bij het olympisch stadion. Helaas was dit gesloten dus we konden er alleen omheen rijden, ook leuk. Toen een camping gezocht en het begon toch te waaien en donker te worden maar gelukkig bleef de bui uit. In Bankstown geslapen en toen was het alweer zaterdag. En voor deze dag verwijs ik jullie naar alinea 1.
Morgen nog even rond neuzen en dan maandag om half 12 ongeveer word ik naar het vliegveld gebracht en om half 3 moet ik vliegen om vervolgens nog over te stappen in Hong Kong maar daar heb ik gelukkig maar 2 uur de tijd voor. Mochten jullie me spontaan op willen halen, ik kom dinsdagochtend om 7uur aan op Schiphol, tot dan, kus.

  • 08 Augustus 2009 - 06:51

    Wan:

    Hier is te temperatuur heerlijk dus kom maar opwarmen.
    We zullen er staan.

  • 08 Augustus 2009 - 22:58

    Gerrie:

    Dolfijnen van rubber die lijken op die van het Dolfinarium ...

    Eten in de badkamer ...

    Koud ! ?

    Ik zit er erg over te denken om ook naar Australië te gaan ;)

    Het weer is hier idd goed, dus kom gerust terug (al sta ik ff niet op Schiphol)
    Maar weet zeker dat je WARM onthaalt zal worden !!

    Goeie reis !!

  • 10 Augustus 2009 - 12:46

    Betty:

    Wat is het snel gegaan hè. Wel veel meegemaakt. Hele mooie verhalen Marlies.
    En nu weer naar het gewone leven. Went vast weer snel.
    Ik zie je donderdag.
    Groetjes, Betty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

In onze onderbroek op straat!

08 Augustus 2009

Homeless...

03 Augustus 2009

Familiebezoek

28 Juli 2009

Ik heb "het" gedaan!!!

25 Juli 2009

Over de helft, helaas of hoera!!!
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 23026

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: