Familiebezoek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Familiebezoek - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Familiebezoek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

03 Augustus 2009 | Australië, Byron Bay

Het heeft inderdaad even geduurd maar we hebben 4 nachten bij de neef van Juud haar moeder, heb je hem nog, geslapen. Nou ja, geslapen? We lagen allebei in een zware kuil dus mijn rug is nu helemaal gebroken. Maar het was wel gezellig en dat is ook wat waard.

Ik zal even bij het begin beginnen althans waar ik geeindigd was.
Woensdag zijn we om 9 uur gaan rijden richting Noosa. Daar waren we rond 12 uur, rustig een camping gezocht, heerlijk geluncht aan het water op de camping. Hierna het stadje ingeweest en jullie geloven het of niet, ik heb een rokje gekocht. Ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bij terugkomst lekker gelezen, gelukkig had Juud nog een literaire thriller liggen maar die moet wel uit voordat ik weer naar Nederland ga dus moet even vaart zetten. Had ook een beetje hoofdpijn dus dat kwam goed uit.

Donderdag om 8.15 uur vertrokken richting Beerwah waar de Australian Zoo is van Steve Irwin. Rond 9 waren we er en dat was tevens de openingstijd dus dat was goed gepland. We hebben daar veel dieren gezien, vooral wilde. Kan ze wel allemaal gaan noemen maar heb van allemaal een foto bij thuiskomst dus nog even geduld. Verder Kangaroos gevoerd, ben met een echte koala op de foto geweest en we hebben een gave show gezien met oa krokodillen. Het is echt een heel mooi park en volgens mij komen die dieren daar niets te kort. Artis is daarentegen heel wat anders. Rond 4 uur zijn we weer gaan rijden op naar Jan die even onder Brisbane woont in Miami maar rond de spits dwars door Brisbane, gelukkig met Tom / Bram en dan ook nog links rijden, is niet gemakkelijk kan ik je wel vertellen. We hebben er dan ook iets langer over gedaan dan gepland maar heelhuids aangekomen rond half 7. Toen we aankwamen was Jan al druk aan het koken, zijn zoon kwam ook eten met zijn vriendin, zijn schoonzoon en schoonzus ook. Dus volle bak en we waren natuurlijk ook wel een attractie met zijn 2e. Was erg gezellig (terwijl we hem helemaal niet kende) en hij had lekker gekookt.

Vrijdag uitgeslapen tot half 8, lekker getut en gedoucht want Jan was toch werken. Toen hij thuis kwam heeft hij ons naar een mega shopping mall gebracht waar we uiteindelijk 5 uur hebben rond gehangen. Ik zal je zeggen, kan geen winkel meer zien. Opbrengst een esprit broek en een topje, erg leuk. Bij thuiskomst maar een was gedraaid want de voorraad schone onderbroeken waren (al een tijdje) op. Recyclen, daar zijn we ondertussen aardig goed in geworden. Om 6.45 werden we opgehaald door zijn zoon Jon en zijn vriendin want we gingen Japans eten en het aparte was dat je zelf je drinken mee moest nemen. Als er op het bord staan B.Y.O. (bring your own) betekent dit dat je het dus zelf mee moet nemen, grappig. We bestelden allemaal een voorgerecht en een hoofdgerecht en net als met tapas, proefden we van elkaar, echt super.

Zaterdag werden we uit onze bed geroepen, Hey Guys, jullie moeten er nu uit want over een half uur moeten jullie weg want dan begint jullie surfles (waveboarden). Bikini aan, tanden poetsen en gaan. Dit had Jon voor ons geregeld. In Surfers Paradise aan de boulevard geparkeerd en de surfschool zoeken, eerst zaten we bij de verkeerde maar het was toch goed gekomen. Wetsuite aan, t-shirt er overheen, zonnebrand op, board onder je arm en op weg naar de zee. Het zag er al aardig uit, (stoer). Eerst droog oefenen en toen het water in. We mochten er alleen nog maar op liggen maar we moesten de golven verkennen, ja ja. Hierna als aangespoelde walrussen weer het strand op voor de volgende oefening. Als er een golf komt, op je board gaan liggen, jezelf naar voren trekken, niet te ver want dan wordt het een duikboot, en dan in 1x keer gaan staan en je evenwicht bewaren, Yeh right, Excuse me, sir, mag je ook eerst op je knieen? Dat is dus voor watjes....
Wij het water weer in en wachten op die ene goede golf, Ja daar komt ie, o nee, toch niet. Deze dan, ja dit wordt hem en ja hoor op je board gaan liggen, jezelf naar voren trekken, wachten totdat je vaart hebt en dan gaan staan... En ik STOND, toch zeker wel 10 meter en hierna namen de golven me in zich op. Blijven oefenen maar 2 uur was wel genoeg want het kost behoorlijk wat kracht en na deze 2 uur had ik genoeg water gezien zowel van binnen als van buiten. De foto's volgen nog.
Hierna op het strand gelegen, even bijkomen en opdrogen. Bij terugkomst bij de camper wachtte ons een verrassing, zien we dat goed, we hadden toch geld in de meter gegooid? Onze eerste bekeuring is binnen, 35 dollar, valt nog wel mee maar dat is toch een nacht op een camping, wordt dus een nacht op een gratis camping zonder stroom etc.
Je mocht dus maar 2 uur parkeren aan de boulevard maar hierna hebben we er weer geld ingegooid maar ze houden dit dus blijkbaar heel goed in de gaten, dit is dus leergeld, helaas.
Hierna zijn we boodschappen gaan doen want wij zouden koken. Jan nog gevraagd op hoeveel personen we moesten rekenen, ja 6 ongeveer. Bij thuiskomst ging hij de halve familie afbellen of ze kwamen eten omdat wij gingen koken, ja ho is even, we hebben maar voor 6 ingekocht maar zo gaat dat blijkbaar hier, heb je iets gezelligs te doen dan laat je meer mensen ervan meegenieten. Uiteindelijk werden het 8 personen dus het viel nog mee. We hadden taco's en burrito's gemaakt met gehakt en kip. Lekker veilig, kan niets fout aan gaan en ze vonden het heerlijk (zou ik ook zeggen) nee het was echt gezellig. Helaas was zijn vrouw en zijn dochter een week naar Thailand dus die hebben we niet gezien.

Zondag weer rustig aangedaan want de vermoeidheid slaat een beetje toe. We zijn rustig naar de Stip gereden, dat is een pier bij het strand waar we lekker gelopen, gelegen en gelezen hebben maar het was zondag dus het was er heel druk en hier mag je met je hond op het strand dus af en toe werden we onder de voet gelopen door 2 of meer spelende honden. Heerlijk al dat zand. Verder nog even langs een marina gereden, erg duur allemaal en teruggereden naar surfers paradise waar we koffie hebben gedronken en natuurlijk weer een paar winkels hebben gezien. Nog een heel gaaf donker paars trainingspak van Adidas gezien met donker groen maar ik heb het netjes laten hangen. Bij thuiskomst de restjes opgegeten van de avond ervoor en onze spullen weer een beetje bij elkaar gezocht.

En vandaag is het maandag. Nog even lekker gedoucht en nog koffie gedronken met jan en toen zijn we rond 11 uur gaan rijden richting Byron Bay, daar waren we rond 12 uur en Jon had ons een goede camping aangewezen en die hadden we al snel gevonden. We blijven hier 2 nachten want het weer is hier overdag nog goed. 's Avonds weten we nog niet maar het zal niet al te warm zijn. Hopen morgen nog te gaan surfen en dan donderdag richting Coffs Harbour en dan door naar New Castle om vrijdag aan te komen in Gosford bij Sydney want zaterdag moeten we hem inleveren en dan vlieg ik maandag weer terug maar zover is het nog niet. Heb nog een week waarvan ik nog optimaal wil genieten. Hoe moet ik nog even bedenken maar dat komt goed. Mag ik mijn verlanglijstje alvast inleveren voor als ik thuiskom?

Ik vind wel dat hier veel mensen zijn met een tatoeage en dan niet 1 maar helemaal onder. Wij vallen meer op doordat we niets hebben en er zijn toch wel heel veel mensen die zwaarlijvig zijn, zeg ik dat netjes. Gemiddelde cupmaat is volgens mij E of groter, niet normaal maar als je ook ziet wat er aan eettentjes te vinden is en wie daar dan ook zitten te eten, lijkt wel erg op Engeland maar dat is natuurlijk niet zo vreemd.
Ik stop ermee, heb een lamme hand.
Tot snel, Kus

• 03 Augustus 2009 - 07:16

Wan:

Lekker nog even genieten en niet aan thuis denken.
    Kom maar op met dat verlanglijstje je hebt nu al zoveel gedaan en gezien wat is er nog over.
    Voelt je zeker daar wel slank he.

knuffel xx

• 03 Augustus 2009 - 08:33

Gaby :

leuk verhaal gaaf om te lezen.
    leuk dat je met een koala op de foto staat.
    we zien je foto's wel als je terug komt.

xxxxxxx gaby

• 03 Augustus 2009 - 12:57

Gerrie:

:D genoeg te doen (nog) zo te lezen !
    Dat wave boarden ziet er inderdaad altijd makkelijk uit (op TV).
    Heb geen ID hoe groot een Koala nu eigenlijk is (IRL).
    Anyway, nog veel plezier daar .... !!!

CU (soon)

• 04 Augustus 2009 - 12:57

Wendy:

Hoi, net jullie kaart binnen, leuk! Had net het verslag van Judith gelezen en zag dat jij ook geschreven had, dus weer lezen. Wat hebben jullie al veel gedaan!!!
    Geniet nog ff lekker!
    Groetjes

• 04 Augustus 2009 - 20:15

Daan:

Wat een super dagen hebben jullie weer achter de rug. Leuk om te lezen. Geniet nog maar lekker van je laatste week en thanks voor de kaart!

XXX Daan

• 07 Augustus 2009 - 12:19

Simone:

Hoi Marlies,

Staat het biertje zondagavond al koud??? Heb er nu al trek in hahaha. Tot snel en geniet nog maar even lekker!

X Simone