Eindelijk een berichtje - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 Juli 2009 | Australië, Cairns

Ja hoor, hier ben ik dan. Er is hier zoveel te zien en te beleven dat ik helemaal geen tijd heb gehad om even iets te laten horen maar jullie moeten maar denken, geen bericht, goed bericht.

Zaterdagochtend werden we opgehaald bij ons hostel, dachten we. Wij wachten, na een kwartier nog niemand te zien. Ik weer naar boven naar de receptie, moest eerst nog beneden zien binnen te komen maar gelukkig kwam er net iemand naar buiten, boven aangekomen ging de receptie net sluiten, was dus net op tijd. Hij bellen, dachten ze dat we 's avonds om 8.20 opgehaald wilde worden. 10 minuten, ja, dat werden er dus 20. Eindelijk daar kwam hij, zet hij na 10 minuten rijden zijn bus aan de kant, ben zo terug even een boodschap doen. Ja, dat is lekker. Wij moeten onze vlucht halen.
Aangekomen op de luchthaven een rij van hier tot Hong kong, Judith in de rij, ik inchecken bij zo'n paal, ja, zo gaat dat hier. Eindelijk aan de beurt, was mijn tas in een keer 5 kilo zwaarder, heb nog niets gekocht?! Maar hij mocht gelukkig zo mee. Weer in de rij voor de douane en daarna konden we gelijk boarden, koffie kon ik niet meer op drinken, helaas.
Goede vlucht gehad, 3 uurtjes, daar aangekomen even gebeld naar het hostel dat we in Sydney al geregeld hadden zodat we opgepikt konden worden. Wij wachten en wachten, bleek dat hij bij de bushalte stond en wij bij de public pick up, hebben wij weer.
In het hostel aangekomen konden we een 2-persoonskamer krijgen, weliswaar een twijfelaar dus lepeltje lepeltje maar dat is te doen voor 3 nachten.
Stadje een beetje verkend, op het grasveld gezeten naar een bandje geluisterd, boodschappen gedaan en een trip geboekt voor zondag. Ons gratis maaltijd kaartjes opgehaald, ja het moet uit de lengte of uit de breedte en toen naar de pub want daar krijg je je eten. keiharde muziek en een keuze uit 3 maaltijden, dus het werd spaghetti. Vroeg naar bed want we werden zondag om 7.15 opgehaald. (Lijkt wel een werkweek, heb vandaag voor het eerst een beetje uit kunnen slapen dus ik kom met zware wallen terug, dan weten jullie dat alvast).

Zondag opgehaald door een busje, eerst nog allerlei andere mensen opgehaald en toen naar Linq, een aboriginal. Met hem zijn we de Daintree ingegaan opzoek met een speer naar krabben, helaas geen krab gevonden. We liepen eerst langs de kust en later tussen de wortels van de bomen, ja je moet het even op foto zien, echt apart. Mosselen gevonden, echt heel groot en deze gingen we later op zijn balkon eten met limoen en/ of pepers.
Hierna gingen we met de bus verder voor een boottocht over de rivier om krokodillen en slangen te bekijken. Krokodillen hadden zich waarschijnlijk verstopt want uiteindelijk maar 2 gezien. Wel heel mooie beesten, stokstijf hielden ze ons toch in de gaten. Slangen ook gezien, sommige ter grote van een worm maar toch gezien, geen goede foto kunnen maken want je raadt het al, batterij op. Nieuwe lag nog in de bus maar gelukkig heeft Judith een foto gemaakt. Bij terugkomst geluncht, aardappelsalade gewone sla, kippenpoot en watermeloen.
Vervolgens met de bus naar een waterval van 20 meter hoog en daar moest natuurlijk in gezwommen worden. Judith ging foto's maken. Toen weer terug met de bus en om 7.15 weer afgezet, wel even geslapen in de bus.
Weer onze maaltijd opgehaald en toen heerlijk gedoucht. Judith had zichzelf in de badkamer "opgesloten". Kamergenoot erbij (want we moesten door een andere kamer om bij onze kamer te komen en de douche en wc dus delen), hamer, bijl, schroevendraaierset erbij, Juud dat halve slot eraf gedraaid, wat denk je, draait ze al die tijd al de verkeerde kant op. Gelukkig was ze weer vrij, weliswaar met een rood hoofd want ze kon wel door de grond zakken.

Vandaag uitgeslapen en lekker rustig aan want morgen gaan we de camper ophalen. Spannend want we moeten nog een route uitstippelen.

Sydney is trouwens een super stad, operahouse geweest, tower of Sydney in het donker (is het al om half 6), chinatown, lekker geshopt, uggs shop geweest, mooie nikes gezien maar dat komt op de terugweg wel. Ben nog een dat naar de Blue Mountains geweest met Desiree, Juud had dit niet in haar pakket om dat ze een postadres moest openen. Super mooi daar en gezellig, kangaroos gezien, moeder met kleintje die eerst nog in de buidel zat en er later uitkwam. De valley ingeweest 1000 trappen naar beneden in het regenwoud en met een railway achterstevoren weer omhoog en de Three Sisters gezien. Mam, even googlen.

Hong kong was super benauwd, vies warm met een luchtvochtigheid van 70%. We liepen van winkel naar winkel voor de airco. Eerst wel even 3 uur geslapen op onze dagkamer. We kregen een 2-persoonsbed, ja, voor chinese vrouwtjes misschien maar niet voor ons dus hier begon het lepeltje lepeltje al.
Judith heeft nog een mooie videocamera gekocht. Gelukkig met een extra Nederlands stekker alleen is nu het probleem dat ze die hier in Australie niet kan opladen, Wan, nog ideeen.
Eigenlijk te weinig gezien van Hong kong, we hebben niet een de grootste boeda van de wereld bekeken, zou best terug willen maar hebben ze daar ook een winterseizoen?

Nou, dit was het weer even voor vandaag, tot snel en ik hou jullie op de hoogte maar het kan soms even duren zoals je ziet.

Kangroetjes uit Cairns
Kus
Marlies

• 14 Juli 2009 - 11:56

Gerrie:

Sooo !!!

Er worden heel wat kilometers gemaakt !
    Leuk om te lezen !
    Als ik het zo lees, hebben jullie in 5 dagen al zeker 9 uur geslapen ;) dat moet genoeg zijn .... :D
    Voor wat betreft de video camera / opladen : met een verloopstekker moet het toch lukken ? In een beetje backpackers zaak we te verkrijgen (denk ik) even opletten wat de spanning is van het stopcontact (220 of 110 Volt) meeste laders kunnen tegenwoordig 100 tot 240 volt aan en 50 en Hz) even spieken op de lader. Als het een digitale is, dan kun je eventueel ook via USB opladen, zijn ook laders te koop voor in de sigaretten aansteker in de auto, met een verloop voor een USB stekker ...

Anyway, nog veel plezier daar !!!

Greetz,

Gerrie.