Je raadt nooit waar ik zit!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Je raadt nooit waar ik zit!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Je raadt nooit waar ik zit!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

15 Juli 2009 | Australië, Cairns

Hier ben ik weer, snel he. Heb nu even een prive pc kunnen scoren. Je raadt namelijk nooit waar ik zit.

Maandag hadden we dus een rustdag (toen ik mijn eerste verslag schreef). Ik kreeg toen ook via de mail het telefoonnummer van die kennissen van Wanda haar moeder. Ik moest haar 's middags maar bellen. Zo gezegd zo gedaan en voor dinsdag afgesproken dat ik haar zou bellen zodra we de camper hadden opgehaald. Goed doen we. Verder die dag nog een beetje geluierd op het 'strand' van Cairns. Toen naar het hostel terug, gedoucht en met nog 2 Nederlandse meiden ons gratis diner opgehaald. Kreeg een beetje het idee van de tweede wereldoorlog, al heb ik die niet zelf meegemaakt maar dat mensen in de rij moesten staan voor iets te eten. Wij dus ook. Dit keer was het rijst met een of ander prutje erover, maar goed het was te eten. Alhoewel we het op de bank bij de ingang van de kroeg naar binnen moesten werken want in de kroeg zelf was geen plaats meer. Hierna naar de Ierse pub gegaan en daar nog 2 halve liters gedronken om vervolgens lichtelijk aangeschoten weer naar het hostel te gaan, yes verlopig onze laatste nacht in een hostel... De vlag gaat uit...

Dinsdag vroeg opgestaan, ook om nog wat brood te scoren anders geen ontbijt. Onze tassen hadden we beneden bij de receptie laten staan en we zijn toen lopend de camper gaan ophalen. Daar aangekomen ging het natuurlijk weer niet zoals het bij normale mensen gaat. We moesten 2000 dollar borg achterlaten. We zouden dit met Judith haar credit card doen maar je voelt hem al aankomen, deze werd niet geaccepteerd, waarschijnlijk al het saldo overschreden, wie zal het zeggen. Stonden we dan. 2 opties: wachten totdat Nederland wakker was en een fax sturen in de hoop dat iemand borg voor ons wil staan of dit afkopen voor een bepaald bedrag en dan waren we overal vanaf. We hebben maar voor het laatste gekozen, kostte wel wat meer maar we konden nu wel gelijk de camper meenemen. Judith begon met rijden, ja links ja. Samen goed opletten maar het lukte, veilig aangekomen bij het hostel, onze spullen opgehaald. Hierna door naar de supermarkt en even wat proviant ingeslagen. Toen Shirley gebeld, die was er binnen 5 minuten. Super. Wij achter haar aan maar zei in een nieuwe BMW, wij in een camper Subaru, verhoogd en elke bobbel die we overgingen, voelde wij. Heb nog een poging gedaan om haar bij te houden, maar toen bij de eerst de beste scherpe bocht de ijskast al open vloog, moest ik toch wat langzamer gaan rijden en gelukkig hield ze het in haar spiegel in de gaten. We reden de buitenwijken door van Cairns en de huizen veranderde langzaam in villa's en ze werden steeds groter. Waar belanden we? Dachten we nog.
Ja, ze woont inderdaad in een schitterende villa op zo'n 6000 vierkante meter grond, alles gelijk vloers. Ik zei dat wel op de oprit in onze camper konden slapen. Kreeg gelijk een por van Judith want die zag haar droom al in duigen vallen. Ze had gelijk, we hebben allebei onze eigen slaapkamer, helaas moeten we de douche en wc wel delen, beetje jammer. Nee hoor het is super. Grote woonkamer, keuken met kookeiland en een aparte speelkamer noemen zei het maar het is meer speelhuis met een biljard, jacuzzi of hoe je dat dan ook schrijft, dartkamer etc.
Achter het huis is ruimte genoeg voor een paar paarden maar er staat er maar 1, niet van hun hoor.
Hun dochter heet ook Marlies, helemaal leuk.
Koffie gedronken op de veranda en daarna zijn we gaan wassen, ja die is ook weer weggewerkt. Hierna zijn Juud en ik met de camper naar de watervallen gereden, Daar waren jongens heel hoog van de rotsen aan het afspringen, daar hebben we even bij staan kijken en even pootje gebaden. 's Avonds kwam haar broer eten met zijn gezin dus was best gezellig.

Vandaag uitgeslapen en zijn Juud en ik naar Palm Cove gereden, daar op het strand gelegen en natuurlijk verbrand, zo eigenwijs. Hierna zijn we naar Port Douglas geweest. gewinkeld, gepast en niets gekocht. Broodje gedaan en toen weer terug.
Net gegeten met andere vrienden van hun. Zij zitten nu rugby te kijken, vinden we toch niet zo leuk.

Morgen brengt Shirley ons naar de haven om 8 uur. Wij gaan een dagtrip naar de Great Barrier Reef doen, lekker snorkelen en misschien wel zeilen met een cat. Vrijdag gaan Shirley en haar man en gezin met aanhang naar hun zomerhuisje en gaan wij waarschijnlijk naar Kuranda en vervolgens gaan wij zaterdag waarschijnlijk even een bezoek brengen bij dat huisje, misschien waterskien en kanoen maar dat zien we nog wel. Daarna wordt het tijd, denk ik dat we afzakken want anders halen we het niet. Zo dit was het voorlopig weer. Hoop dat jullie het leuk vinden om het te lezen en jullie mogen reageren hoor, altijd leuk om wat te horen.

O ja, de zon draait hier andersom, zo raar!!!

Kus

  • 15 Juli 2009 - 11:50

    Gerrie:

    Goed om te lezen dat alles toch goed is gekomen. Grappig altijd weer met die Credit Cards, die doen het nooit als je ze ECHT nodi hebt.
    Is het eigenlijk een beetje mooi weer daar ??

    Be safe, en blijf links rijden ;)

    O ja, en jacuzzi heb je goed geschreven :D

    En die zon .... die draait volgens mij gewoon hetzelfde, maar omdat je aan de oostkust zit, gaat ie daar niet onder ... (maar ja .. ikke blond) .. (?)

  • 15 Juli 2009 - 19:31

    P & M:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je ziet maar weer dat je zelf iets moet ondernemen voor avontuur. Nu het camper avontuur, we zijn benieuwd en je weet Australie is het meest gevaarlijke land(fauna hi)Geniet ervan en we horen gaarg de volgende ervaringen.

  • 17 Juli 2009 - 10:25

    Christine:

    Leuk om je verslagen te lezen.Zo geniet ik met je mee.Wens je een geweldige tijd!
    liefs Chris

  • 18 Juli 2009 - 10:12

    Christine:

    ikke ook blond(potje)aarde draait t.o.v.zon langs evenaar.op noordelijk halfrond staat hij in het zuiden,opzuidelijk halfrond in noorden.dus zon komt op in westen gaat naar noorden(i.p.v. zuiden) en onder in oosten.Maar hoe zit het met dat water dat in het putje de andere kant op draait?Hoor het van je.

  • 18 Juli 2009 - 12:56

    Gerrie:

    @ Christine : Kolk in het water draait wel anders om dan hier, dat weet ik zeker ;). Maar zou wel fijn zijn als Marlies dat even wil testen en bevestigen ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

In onze onderbroek op straat!

08 Augustus 2009

Homeless...

03 Augustus 2009

Familiebezoek

28 Juli 2009

Ik heb "het" gedaan!!!

25 Juli 2009

Over de helft, helaas of hoera!!!
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 23023

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: