Daar ben ik weer!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlies Oosten - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

20 Juli 2009 | Australië, Sydney

Even kijken, waar was ik gebleven.
Volgens mij bij donderdag.
Afgelopen donderdag zijn we met een hele grote Cat naar de Great Barrier Reef geweest, snorkelen. We moesten vrij vroeg op want we moesten om 8 uur inschepen. Shirley reed voor ons uit, ik hoefde haar alleen maar te volgen maar dat in de spits en links rijden en ze reed niet zacht met haar BMW, was een hele klus. Bijna een afslag gemist waardoor ik onze camper er nog even tussen moest proppen, boze australier bijna op mijn dak, even lief lachen en zwaaien en toen was het weer goed, in mijn ogen.
Er stond een aardig windje dus ze hadden op de boot de pilletjes tegen zeeziekte al klaar liggen. Geen half uur later moest ik die maar gaan halen voor Juud. Ze zag een beetje wit. Aangekomen bij de Reef, snorkel op en gaan, dacht ik, Juud dacht daar iets anders over want die begon spontaan te hyperventileren. Dus even rustig aan de boot beginnen. Op een gegeven moment ben ik alvast maar gegaan, kon zij rustig wennen en ik alvast wat zien. Erg mooi daar beneden en de vissen, al hoewel ze wel wat klein waren, erg beautiful. Na een klein uurtje gingen we lunchen, was erg gevarieerd en goed. Hierna nog even verder gevaren, naar een ander gedeelte en daar weer even gesnorkeld, Juud even een kurk om gedaan zodat ze zich meer op haar ademhaling kon concentreren ipv te overleven in de oceaan. Dit ging inderdaad een stuk beter. Daarna weer terug naar de haven, ging hij halve wind varen met geweldige rollers, de een na de ander ging over zijn nek, Juud maar weer een pilletje gegeven en recht naar voren laten kijken, ging gelukkig goed. Viel er nog een motor uit dus al met al schoot het lekker op. O ja, de handdoek van Shirley nog overboord laten waaien dus die ligt nu ergens op de Reef. In het stadje een nieuwe gekocht voor haar maar dat hoefde niet dus mijn eerste aandenken is binnen. 's Avonds lekker gegeten en vroeg op tuk.

Vrijdags vroeg op want Gary bracht ons naar Freshwater naar de trein die naar Kuranda ging, erg leuk hippie dorp met een leuke markt en erg aparte mensen met veel wierook, rond de koffie kwamen shir en gary onze camper brengen en zijn we richting een waterval gereden. Hierna wilde we bij Mareeba naar een horseriding show maar daar waren we al voorbij kwamen we snel achter. Op naar de coffeefarm, gesloten, schoot lekker op. Toen naar een koffieplantage maar daar was niet zo heel veel te zien, wel weer een keer lekkere koffie gedronken. Daarna opzoek naar een supermarkt, alles gesloten ivm een plaatselijk feestdag, echt een super dag. Toen op zoek naar een camping, eerste was vol. Dus we belandden op een gratis camping met helemaal niks, geen licht, geen stroom, geen electriciteit, we hadden alleen elkaar! Op onze 2 pitter pasta gemaakt met tomatensaus en de graspte kaas erbij gedacht. Om 6 uur was het al pikdonker en koud dat het was, trainingsbroek aan, sokken en mijn trui. zo liggen kletsen en muziek geluisterd tot een uur of 9 en toen hadden we het wel gehad. Lekker slapen, gevolg super vroeg wakker. Niet best voor je humeur. De eerste irritaties waren al een beetje voelbaar.
Ontbeten met een yoghurtje en een appel want meer hadden we niet en daarna door naar Atherton, daar boodschappen gedaan en voor het eerst getankt, ja, wat gaan er in. unleaded stond er in de klep maar daar had je nog 2 soorten in, gelukkig kregen we hulp, ja, 2 blonde dames wil je wel helpen toch?
Op naar Yungaburra naar het zomerhuisje van Shir en Gary en daar hebben we geluncht met hun dochter en schoonzus, nog een vriendin en schoonzoon, wel in andere volgorde...
Hierna zijn we gaan waterskien, shir deed het even voor en toen mocht ik, na 5x stond ik, helemaal geweldig, kan nu alleen geen kopje optillen van de spierpijn maar dat moet ik er maar voor over hebben, al denk ik dat ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder heb, links. Doet erg zeer. Juud ging ook goed, die stond tot haar eigen verbazing al na 4 keer, top Juud.
Om half 5 nog naar Lake Eacham gereden, erg mooi gezicht, helaas de schildpadden niet gezien. En we dachten dat dit het groene meer was maar helaas, morgen weer een poging.
Hierna lekker gedoucht, gegeten, shir had taco's gemaakt en nog een spelletje Uno gespeeld, soort pesten en toen op tuk, o wat zijn we saai, maar de nodige rum zat er al in hoor. Zelf gemaakt door Gary dus rond een uur of 5 iedere dag, kwam de fles op tafel, wat een gezelligheid.

Zondag werd ik om kwart voor 8 door Shir wakker gemaakt en ben ik met haar gaan kanoen. Alhoewel de boot de vorm van een kano had en verder moest je waterfietsen dus goed voor je beenspieren. De dieren waren net wakker net als ik. We hebben een platte kat gezien of zoiets, een typisch Australies beest, familie van de otter?? Na een uurtje kanoen weer terug, ontbeten en toen afscheid genomen. Op naar Mission Beach, onderweg gestopt op verschillende plaatsen, de 'groene' krater, chocolade & kaasfabriek, curtain fig tree, een boom waar de wortels tegenaan omhoog groeien en de rainforest canopy walk, een wandeling over een steiger ter hoogte van de boomtoppen, uiteindelijk niet gedaan want we moesten nog een eind rijden. Uiteindelijk nog een keer verkeerd gereden, ja kaartlezen is toch best lastig he Juud, Tom wist gelukkig wel de weg of moet ik zeggen Bram. Aangekomen in Mission Beach een mooie camping gevonden tegenover het strand. Gelijk een strandwandeling gemaakt en geinformeerd voor een skydive of een blowkart, wel prijzig hoor en het weer wordt ook niet al te best. Hierna nasi gemaakt in onze camper en naar de plaatselijke kroeg geweest. Daar was live muziek maar wat een figuren, lijkt wel of ze zo van de bruine vloot zijn afgerend. Vies hoor. Verder hadden we verwacht dat het hier zou bruisen van het uitgaansleven maar het is hier erg stil.
Vandaag erg bewolkt, wel even op het strand gelegen tot dat het begon te miezeren, s of z? Lekker gedoucht en nu internetten want met dit weer ga je ook niet skydiven. Denk dat we morgen door rijden naar Airlie Beach, 7 uurtjes rijden, kijken of ze daar ook dit soort dingen doen.
Nou jullie horen weer van me en ik ga de putjes even testen, kijken wie ergelijk heeft?
Groetjes en tot snel, kus

  • 20 Juli 2009 - 06:46

    Wan:

    Leuke verhalen, dat kan ook niet anders met 2 blonde dozen. Je kan ook beter bram misbruiken dan kaart lezen.
    Heb shir een mail gestuurd om te gaan skipen, wil wel even weten wat ze van jullie vond.
    Gaan jullie het redden naar sydney.
    Liefs wan xx

  • 20 Juli 2009 - 14:15

    Gerrie:

    Tis wel een druk programma moet ik zeggen :D

    Volgens mij kom je volledig in "shape" terug ?

    Wat wel leuk is (vind ik) dat je het hebt over hoeveel uur het rijden is, i.p.v. kilometers, dat doen ze in de USA ook, want als je in kilometers gaat denken val je flauw ;)

    Voor wat betreft de draaikolkjes in het putje, hier draait het rechts om (met de klok mee) ....

    Veel plezier nog !!!

  • 21 Juli 2009 - 13:41

    Marja:

    Hoi Marlies, leuk om je verhalen te lezen. Hier op het werk worden we een klein beetje gek van Wan, ze heeft Co en Timon al weggekregen :). Maar geniet jij maar lekker van al het moois dat je nu ziet en meemaakt.
    Groetjes, Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2009

In onze onderbroek op straat!

08 Augustus 2009

Homeless...

03 Augustus 2009

Familiebezoek

28 Juli 2009

Ik heb "het" gedaan!!!

25 Juli 2009

Over de helft, helaas of hoera!!!
Marlies

Actief sinds 02 Juli 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 23025

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Senegambia

29 Juli 2010 - 19 Augustus 2010

Thailand here we come...

06 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: